AMNISTIA FISKALA

2017/06/21 | Emilio Olabarria

AMNISTIA FISKALA

2012. urtean, Alderdi Popularraren gobernuak, hamaikagarrenez, gehiengo absolutuaz baliaturik, iruzurgile, offshore elkarteetako jabe eta delitugile ugarirentzako amnistia bat onartu zuen. Amnistia honek, euren egoera Ogasun Publikoaren aurrean erregularizatzeko aukera zieten, %10eko ezarpen-tipo bat eskuratuta eta, inork ikusi edo ulertu ez duen eran %3 bihurtu zelarik.

Ogasunak ezarritako eginbeharrak betetzeko, konstituzio-agintearekin betetzeko, errentari, eskura duten ondareari eta berdintasun- printzipioari proportzionalki dagozkien gastu orokorrei laguntzeko aukera honi, Rodrigo Rato, Miguel Blesa, Pujol familiako zenbait kide eta bankuetako, aurrezki kutxetako eta jatorri lizunkoiko patuari  aurre egin behar izan zioten beste zorigaiztok so egin zieten.

El Tribunal Constitucional, de forma muy esporádica, proporciona sorpresas agradables y la última y única conocida en los últimos tiempos fue la declaración de inconstitucionalidad, reprochando al Gobierno la responsabilidad de abdicar de su obligación de proceder a la exacción de los tributos de forma proporcional a su renta y no favorecer de forma tan grosera a los más ricos. Qué bonito sería que el Tribunal Constitucional diera con más frecuencia, no noticias agradables sino resoluciones derivadas de una aplicación neutra y objetiva de la constitucionalidad de las normas.

Auzitegi Konstituzionalak, noizean behin, ezusteko atseginak eskaintzen dizkigu eta azken urteetan ezagutarazi digun azkena, amnistia hori konstituzio -kontrakotasunatzat jotzea izan da. Honela, Gobernuari errentari modu proportzionalean zergak ordaintzeko beharrari uko egitearen eta diru gehien dutenei modu baldarrenean mesede egitearen erantzukizuna leporatu zion Auzitegiak. Zein ederra litzateke, Auzitegi Konstituzionalak maizago, albiste atsegin eta arauen konstituzionalaren ezarpen neutro eta objektiboaz eratorritako ebazpenak eskainiko balizkigu.